woensdag 13 februari 2013

Tea, my dear?


Vorig jaar organiseerde ik rondom pasen een 'high tea' op school. Er begon een voorliefde voor servies... Maar sinds ik het boek 'a vintage tea party' van Angel Adoree heb gelezen ben ik om: ik heb een nieuwe tik, serviezen!




Het kerstdiner werd al geserveerd in mis-matched-serviesgoed van de ruilwinkel. Ik bracht netjes de dure kopjes terug (mijn puntensaldo slonk enorm namelijk) maar bleef aan ze denken... Laatst wel valentijnkaarsjes geruild (lekker kitsch & maar 1 punt) deze zouden in een mooi kopje passen.

Gisteren ging ik met de hele familie op stap naar Zoetermeer, waar ik bij de Pelgrimshoeve spullen wegbracht maar toch ook wat kocht... 
en de zoon kan het ook: schatzoeken!



En zo maakte ik het:



  • smolt wat waxinelichtjes (bij gebrek aan gespaard kaarsvet) au bain marie in de kopjes
  • liet de kopjes wat afkoelen (voor de zekerheid op een houten plank, net als bij jam maken om te voorkomen dat het barst)
  • deed de hartjes-kaarsjes erin
  • maakte een hart verwarmend kopje thee...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten