zondag 1 september 2013

Ik ga op reis en ik neem mee... een kleine handbagage tas

Er lag al een tijd een stapel zigeunersjaaltjes op een idee te wachten...

Een reisje naar mijn ouders stond gepland,
wat zal ik gaan doen als de kinderen in het knutselwalhalla van oma zijn?
Juist: iets met die sjaaltjes.


Ik knipte thuis al de stof, tekende een patroontje van een keerbare tas precies op de maximale maat van de kleine handbagage van Wizz.
(Want wij Hollanders willen wel echt goedkoop als we met de budgetmaatschappij vliegen)


Aangekomen in Roemenië pakte ik een oude naaimachine van stal en ging aan de slag.
De kinderen wilde geen siësta maar wel pauze nemen van het zonnetje: terwijl zij bouwden, kleurden, speelden, de verkleedkist plunderden of film keken liep deze oude anker machine als een zonnetje.



Ik naaide de tas, een naaldenboekje van restjes stof en borduurde wat aan mijn eeuwig durende borduurwerkje... Ook pakte ik wat quiltwerk op, lang bewaarde ideeën kwamen eindelijk aan de beurt.



De tas ging ook mee naar de markt en werd volgestouwd met lapjes en shirtjes die 
Miss Steek wil recykleren. Schoenen passen verliep minder goed, voor mij geen passende muiltjes (zus ging met 3 paar naar huis).



Inmiddels weer thuis en de tas gebruikt om boeken terug te brengen naar de bieb en mijn to-do-stapel van werk weer van huis te verplaatsen naar school. Het nieuwe schooljaar gaat weer beginnen!

Wil je ook een keerbare tas maken? Ik verwijs naar de tutorial van a very purple person. Deze handleiding vertaalde ik al voor een schoolopdracht maar wil ik nog aanpassen voordat ik hem zal delen. (En dan zal ik mijn patroon van de tas er bij voegen ;-) )



1 opmerking:

  1. Het is een leuke tas geworden....zo leuk dat ik er wel 1 wil krijgen voor mijn verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen